Heliox připravil nabíjecí stanici pro elektrické autobusy a e-trucky podporované bateriemi. Zařízení pantografů s názvem SprintCharge obsahuje stacionární baterii pro skladování, která umožňuje nabíjení vysokých výkonů bez narušení sítě.
Oficiální zahájení bude v Busworldu v Bruselu, které začne příští týden po předběžném zahájení na UITP ve Stockholmu v červnu loňského roku. Koen van Haperen, Heliox CCO, vysvětluje fungování nové stanice SprintCharge: „Baterie může poskytnout mnohem vyšší výkonový sprint, než může připojení k síti podporovat, což umožňuje menší a levnější připojení k síti. I když se příležitostná nabíječka nepoužívá, vnitřní baterie se doplňuje, což jí umožňuje čerpat konstantní a nižší energii ze sítě, čímž se šetří značné náklady na elektřinu. “
To také umožňuje větší flexibilitu při výběru místa a van Haperen dále zdůraznil, že Heliox „využil možnosti, aby byl SprintCharge obousměrný“.
Heliox spolupracuje s různými evropskými městy na poskytování infrastruktury pro nabíjení jak v depech, tak i za příležitostné poplatky. Mezi nedávné projekty patří síť s 13 MW pro 100 elektrických autobusů v Amsterdamu a instalace autobusové stanice s 40 stanicemi pro Unibuss v Oslu .