Společnost Tata Motors uvedla na trh Nexon EV v Indii a potvrdila další tři nová elektrická vozidla, která budou v příštích 24 měsících. Indická skupina hledí mimo výrobu elektrických automobilů a zahrnuje výrobu baterií, infrastrukturu nabíjení a výstavbu závodu na recyklaci baterií.
Dvě z největších překážek při výrobě cenově dostupných elektrických automobilů v Indii jsou náklady na dovážené baterie a nedostatek nabíjecí infrastruktury. Tata Group využila zahájení Nexon EV k oznámení rozšíření svého ekosystému elektrických vozidel, aby tyto problémy vyřešila, a urychlila zavádění elektrických automobilů v Indii. Tento přístup zahrnuje řadu dalších společností skupiny Tata včetně Tata Power, Tata Chemicals, Tata Autocomp, Tata Motors Finance a Croma.
Guenter Butschek, generální ředitel společnosti Tata Motors, která rovněž vlastní britskou značku luxusních automobilů Jaguar Land Rover, uvedl: „Jedná se o spuštění ekosystému, který je skutečnou potřebou, nikoli pouze spuštění jiného vozidla.“
Nový, čistě elektrický SUV Tata je dodáván s nabíjecím systémem kompatibilním s CCS2, je vybaven baterií 30,2 kWh a jediným elektrickým motorem, který poskytuje maximální výkon 95 kW. Zařízení Nexon EV lze rychle nabít na 80 procent za 60 minut. Úvodní ceny pro Nexon EV začínají na 13,99 lakh INR (asi 19 600 USD) a SUV je k dispozici ve třech variantách: XM, XZ + a XZ + LUX.
Tata Motors oznámila, že Nexon EV bude k dispozici na 60 obchodních zastoupeních ve 22 městech, díky čemuž je v současné době nejrozšířenější EV v Indii. Pokud mají spotřebitelské trendy cokoli, fakt, že právě před několika dny konkurenční společnost MG Motors vyprodala své celoelektrické SUV ZS za méně než měsíc, by měla být pozitivním signálem i pro Tata Motors.
Pokud jde o infrastrukturu, společnost Tata Motor plánuje rozšíření na 100 rychle nabíjecích místech v zemi, kterou již nainstalovala. CEO společnosti Praveer Sinha uvedl, že v příštím roce přidá dalších 650 ve více než 20 hlavních indických městech.
Tata také potvrdila další 3 EV v příštích 24 měsících, včetně dalšího SUV, sedanu a hatchbacku. Indická společnost kromě potvrzení, že nadcházející EV budou používat technologii Ziptron, neodhalila další podrobnosti o nových produktech.
Aby udržel nízkou cenu svých elektrických vozidel, Tata Motors vstupuje do výroby baterií, protože baterie jsou obvykle dováženy do Indie, což je prodražuje. Z tohoto pohledu bude společnost spolupracovat s Tata Chemicals, která pracuje na výrobě lithium-iontových bateriových článků, zkoumá jak výrobu aktivních chemikálií, tak recyklaci baterií.
Generální ředitel Tata Chemicals Ramakrishnan Mukundan řekl, že vybudovali středisko pro recyklaci baterií a zřizují závod na výrobu baterií, který by měl být připraven do tří let. Plánuje se investovat do závodu 113 milionů USD, které by měly mít počáteční kapacitu 200 megawattů s možností jeho rozšíření až na 2 gigawatty, v závislosti na poptávce. Tata Motors také spolupracuje s Tata Autocomp na lokalizaci baterie a sestavy motoru.