Audi zcela zastavuje výrobu e-tronu v Bruselu na několik dní kvůli problémům s dodavatelským řetězcem. Jak potvrdila společnost, byla pro závod vyhlášena krátkodobá práce. Nejprve obchodní noviny „l’Echo“ informovaly o nucené zastavení výroby, což později potvrdil mluvčí Audi belgické zpravodajské agentuře „Belga“. Přesně, jak dlouho bude výroba pozastavena, není známo – podle Audi to bude „několik dní“.
Na žádost společnosti Belga mluvčí závodu nechtěl upřesnit, které části chyběly pro výrobu elektrického SUV a který dodavatel byl odpovědný. Tento problém však neměl nic společného s epidemií koronaviry v Číně.
V současné době Audi vyrábí v Bruselu 20 vozidel za hodinu, plánované zvýšení na 24 vozidel za hodinu již bylo odloženo. Při zastavení výroby na „několik dní“ by to mělo znamenat vysoký tříciferný až nízký čtyřmístný počet vozidel, která zatím nejsou stavěna.
Již v lednu bylo oznámeno, že výroba e-tronů bude v prvním čtvrtletí snížena. Bylo podezření, že došlo k problémům s dodávkou bateriových článků, protože tyto problémy ovlivnily zejména dodavatele LG Chem. Podle dřívější zprávy „l’Echo“ mimo jiné Audi pozastavila noční výrobu sestavy bateriových modulů v noci. To je také v souladu s informacemi od elective.net, podle nichž má korejský dodavatel potíže s rozšiřováním nových výrobních linek. To však ještě nebylo oficiálně potvrzeno.
Z polského závodu poblíž Vratislavi plánuje společnost LG Chem dodávat výrobcům automobilů články pro přibližně 300 000 elektrických automobilů ročně. Za tímto účelem společnost zvýšila původně plánovanou investici 320 milionů EUR na téměř 1,4 miliardy EUR. Při tomto rychlém rozšíření výroby se zdá, že náběh je poněkud pomalejší, než se očekávalo. Audi pravděpodobně není jediným zasaženým výrobcem automobilů: údajně škrtila výroba EQC nebo odložila start na severoamerickém trhu kvůli nedostatku baterií – ale společnost Stuttgart ve zprávě odporuje. Jaguar také používá I-Pace články od LG Chem v Polsku a nedávno musel zastavit výrobu kvůli nedostatku bateriových článků .
Zajímavé je, že Ford je stále uvolněný: Americký výrobce automobilů také používá články LG Chem z polské továrny pro Mustang Mach E. Ford poté články odešle do Mexika a nainstaluje je tam do Mustangu Mach E. Ted Cannis, ředitel Global Electrification, v nedávném rozhovoru prohlásil, že je „velmi sebevědomý“, a předpokládal, že v konkurenci bude pravděpodobně chybět poptávka než vzácné baterie. Ford však nebude potřebovat buňky ve větším počtu po dobu několika měsíců, i když byly počáteční potíže ve společnosti LG Chem pravděpodobně vyřešeny – konkurence je již nyní potřebuje.