Ferrari přistupovalo opatrně k elektrifikovaným vozům a my jsme viděli, že italská firma uvedla svůj první hybridní plug-in s modelem SF90 Stradale v loňském roce. Jistě, tam byl LaFerrari, ale hybridní systém ve stylu KERS nebyl jen stěží pro efektivitu – větší výkon.
Společnost Ferrari podala k červenci minulého roku patentovou přihlášku týkající se EV technologie v Evropě, kterou Evropský patentový úřad zveřejnil minulou středu.
Patentová přihláška se poprvé objevila na fóru Porsche Taycan EV a ukazuje, co by Ferrari mohlo mít na mysli při svém prvním EV. Je pravda, že obrázky mohly být pouze pro ilustrační účely, ale pokud by naznačovaly směr Ferrari, mohli bychom vidět dvoumístný sportovní vůz s veškerou elektrickou energií. To by z něj učinilo pozoruhodného soupeře Tesly Roadsterové .
Obrázek ukazuje prostor pro dva cestující celkem se čtyřmi elektrickými motory – jeden pro každé kolo. Aplikace popisuje schopnost každého motoru pracovat samostatně. Toto konkrétní nastavení však lze použít i pro hybridní sportovní automobil.
Aplikace nadále zmiňuje scénář, kdy jedna elektrická náprava (nebo dvě) stále pracuje s motorem s vnitřním spalováním. Nebo, jak zaznělo od Ferrari, všechny čtyři elektromotory by mohly být přítomny vedle motoru pro ještě více možností hnacího ústrojí.
Ferrari se k patentové přihlášce okamžitě nevyjádřilo, a my to stěží můžeme považovat za solidní potvrzení elektrického sportovního vozu. Ale není pochyb o tom, že Ferrari má na mysli elektrifikaci. Jen očekávejte, že firma skutečně půjde tímto směrem, až bude schopna produkovat to nejlepší z nejlepších.