Mercedes-Benz podrobil EQV vytrvalostní zkoušce za zvláštních klimatických podmínek v švédském Arjeplogu. Elektrická třída V prokázala svou provozní schopnost v extrémních podmínkách při teplotách až do -30 stupňů Celsia, zledovatělé silnici a hlubokém sněhu.
Podle Mercedesu to znamená, že velkokapacitní limuzína s bateriemi odstranila jednu ze svých posledních překážek na cestě k uvedení na trh ve druhé polovině roku 2020. „Během závěrečné zimní zkoušky jsme opět požadovali vše od EQV – a vozidlo se povedlo velmi dobře. Rozsáhlé testování nám umožnilo předat konečné milníky na cestě k připravenosti trhu, “říká Benjamin Kaehler, který je zodpovědný za aktivity v oblasti e-mobility ve společnosti Mercedes-Benz Vans. Dodal, že byly získány důležité poznatky, zejména v oblasti tepelného managementu.
EQV je po modelu EQC druhým modelem technologické značky Mercedes-Benz EQ. Na rozdíl od eVito a eSprinter je uváděn na trh směrem k soukromým zákazníkům. Šestimístný velkokapacitní sedan je k dispozici ve dvou rozvorech (3,20 nebo 3,43 metrů) as celkovou hmotností 3 500 kilogramů. Instalací jednotlivých sedadel nebo lavic může model pojmout také sedm nebo osm osob. Ve svém posledním sdělení skupina uvádí, že dojezd elektrického vozidla je podle NEDC až 418 kilometrů – o něco více, než se předpokládalo při představení sériové verze vozidla v srpnu 2019.
Další technické údaje zveřejněné společností Mercedes v souvislosti se zimní zkouškou do značné míry odpovídají konceptu, který Mercedes ukázal na autosalonu v Ženevě v březnu 2019: elektrický pohon s nepřetržitým výkonem 70 kW a špičkovým výkonem 150 kW stejně jako maximální točivý moment 362 Nm je umístěn na přední nápravě. Mercedes uvádí nejvyšší rychlost na 160 km / ha spotřeba 26,4 kWh na 100 kilometrů.
Lithium-iontová baterie je namontována na podvozku vozidla, a proto neovlivňuje interiér. Hrubá kapacita je 100 kWh, z čehož lze podle oznámení použít 90 kWh. Palubní nabíječka od Delphi umožňuje třífázové střídavé nabíjení až do 11 kW. Mercedes uvádí DC nabíjecí kapacitu s maximem 110 kW, ale také zmiňuje dobu nabíjení od 10 do 80% „méně než 45 minut“. Maximální nabíjecí výkon je tedy od určitého bodu regulován, ale v uvedeném rozsahu SoC je to stále 84 kW. Zajímavé je, že nabíjecí zásuvka je umístěna vlevo vpředu.
Výrobce dosud neuvedl žádné údaje o ceně EQV.