Do roku 2024 investuje Porsche do hybridizace, elektrifikace a digitalizace svých vozidel kolem 10 miliard EUR a podle svých vlastních prohlášení „důsledně“ rozšiřuje nabídku produktů v oblasti elektrické mobility.
Oznámil to výrobce sportovních automobilů ve Stuttgartu při prezentaci svých ročních údajů za rok 2019. Přes nejistoty způsobené koronavirem, velmi vysoké investice do elektrifikace sortimentu, digitalizace a rozšíření a obnovy lokalit společnost chce zajistit, aby i nadále splňovala vysoké očekávání výdělků, uvedl v oznámení finanční ředitel Lutz Meschke.
Porsche neposkytuje podrobnější informace ve sdělení, ve kterých oblastech a závodech budou investice do elektromobility plynout. Jak bylo potvrzeno dříve, dalším elektrickým automobilem, který bude uveden na trh, bude první derivát Taycan, Cross Turismo. Nová generace vozu Macan bude následovat jako druhá série elektrických baterií – Porsche nezmíní rok o premiéře elektrického SUV. Společnost očekává, že v polovině této dekády bude polovina celého sortimentu prodávána jako plug-in hybridy, buď elektricky nebo částečně elektricky.
Celkově je generální ředitel společnosti Porsche Oliver Blume spokojen s uvedením prvního elektrického modelu. “Již před naší světovou premiérou v září jsme obdrželi asi 30 000 seriózních nákupních dotazů na Taycan,” říká Blume: “Více než 15 000 zákazníků podepsalo svou kupní smlouvu.”
Elektromobilita navíc ukázala nové možnosti, u Taycanu bylo vytvořeno přibližně 2 000 nových pracovních míst . V současné době pracuje pro výrobce sportovních automobilů celkem 35 429 zaměstnanců – o deset procent více než před rokem.
Pokud jde o finanční údaje: V roce 2019 dodala společnost Porsche 280 800 vozidel (+ 10%), dosáhla obratu 28,5 miliardy EUR (+ 11%) a provozního zisku 4,4 miliardy EUR (+3%). Po zvláštních položkách (včetně 500 milionů EUR v důsledku „emise nafty“) činil provozní zisk 3,86 miliardy EUR, což vedlo k návratnosti tržeb po zvláštních položkách 13,5%.