Ve Švédsku dosáhly elektrické automobily a plug-in hybridní v únoru tržního podílu 24,3%. Základem nového boomu registrace automobilů je především změna švédského dotačního systému, který vstoupil v platnost na přelomu roku.
Přibližně 6,4% všech švédských nových automobilů v únoru 2020 byly BEV (1 430 registrací) a asi 18% byly plug-in hybridní (4 027 registrací). Nárůst ve srovnání s únorem 2019 byl kolem 59% u BEV a 112% u PHEV.
V lednu letošního roku bylo 7,1 procenta nových automobilů elektrických osobních automobilů na baterie (1 269 nových registrací) a 23,1 procenta byly plug-in hybridní (4 113 nových registrací). Nárůst ve srovnání s lednem 2019 byl 15% u BEV a 160,8% u PHEV.
Celkově však švédský automobilový trh v únoru meziročně poklesl o 5,5 procenta, s 22 489 novými registracemi, podle prohlášení státní agentury Statistics Sweden. Dieselové i benzinové motory ztratily významný podíl na trhu.
Tři nejoblíbenější modely BEV v únoru byly Kia e-Niro, Audi e-tron a Renault Zoe. Mezi modely PHEV patří Volvo S60 / V60, Kia Optima a Kia Niro.
Elektrifikační boom (zejména pro PHEV) je způsoben švédským dotačním systémem EV „bonus-malus“. Přestože je tento systém v zásadě účinný od roku 2018, změna, která vstoupila v platnost dne 1. ledna 2020, znamená, že emise CO2 budou měřeny podle cyklu WLTP. Výsledkem je, že hodnoty spotřeby a CO2 jsou v průměru o 20 procent vyšší než v dříve používaném standardu NEDC. Konkrétně nová auta s emisemi CO2 nižšími než 70 g / km získají bonus až 5 700 EUR (odstupňované v různých fázích od 0 do 70 gramů), zatímco vozidla s emisemi CO2 vyššími než 95 g / km budou předmětem vyšší daně jako malus.