Navzdory velkému humbuku o vysoké úrovni autonomie vozidla musí řidiči vždy držet ruce na volantu. Audi plánovalo být prvním výrobcem automobilů, který zavedl takzvanou autonomii úrovně 3, kde byste mohli sundat oči ze silnice a nechat řídit auto. Kombinace legislativní nejistoty a přístupu k technologii však vedla německou automobilku k tomu, aby se vzdala plánů samořízení pro příští A8.
Když Audi v roce 2017 uvedla na trh přepracovaný sedan A8, společnost prozradila, že se jedná o první automobil úrovně 3 v automobilovém průmyslu. Nedávné zrušení A8 a související analýza nákladů však ukazují, že jejich spletení čtyř procesorů se stalo skutečně nákladným a těžkopádným přístupem.
Systém Plus naznačil, že 60% nákladů na systém A8 Traffic Jam Pilot byly náklady na polovodiče. Romain Fraux, generální ředitel společnosti System Plus, poukázal na použití čtyř různých procesorů A8. Nvidia Tegra K1 se používá pro rozpoznávání dopravních signálů, detekci chodců, varování před kolizí, detekci světla a rozpoznávání jízdních pruhů. Technologie EyeQ3 společnosti Intel / Mobileye odpovídá za zpracování obrazu. Jednotky Altera Cyclone a Infineon Aurix Tricore vykonávají další zpracovatelské povinnosti.
Audi uvedla, že nebude mít dost času na to, aby byl její systém úrovně 3 kompatibilní s aktualizovanou A8, která se má uskutečnit příští rok. Hans Joachim Rothenpieler, vedoucí technického rozvoje Audi, to řekl pro Automotive News:
V současné modelové generaci Audi A8 neuvidíme Traffic Jam Pilot na silnici s původně plánovanou funkčností úrovně 3, protože náš luxusní sedan již prošel podstatnou částí svého životního cyklu modelu.